Mai multe masuri antimonopol in UE pentru Google (si Facebook) in ceea ce priveste colectarea datelor

Mai multe masuri antimonopol in UE pentru Google (si Facebook) in ceea ce priveste colectarea datelor
by

Google se confrunta cu mai multe controale antitrust in Europa pe doua fronturi. Reuters a raportat ca Google se confrunta acum cu o examinare ampla a „colectarii si utilizarii datelor”. Si separat, rivalii companiei de comparare a produselor (CSE) au reclamat oficial Comisiei Europene (CE) ca practicile de afaceri ale Google continua sa le faca rau. cu incalcarea termenilor unei solutionari antimonopoliste din 2017.

Puteti consulta si optimizare SEO Bucuresti si promovare magazin online.

Reuters a spus ca un document pe care l-a vazut „arata ca UE se concentreaza asupra utilizarii de catre Google a datelor referitoare la serviciile de cautare locale, publicitate online, servicii de directionare a anunturilor online, servicii de conectare, browsere web si altele. CNN a confirmat independent ancheta si a mai spus ca implica si practicile de date ale Facebook.

Anchetele antitrust Google anterioare s-au concentrat pe anumite segmente de piata sau practici Google, inclusiv Google Shopping, preinstalarea aplicatiilor Android, contractele AdSense si alegerea motorului de cautare in browser. Pana in prezent CE a amendat Google cu mai mult de 9 miliarde de dolari pentru presupusul „abuz de pozitie pe piata” si incalcari antitrust. Google atrage majoritatea acestor amenzi si decizii, desi amenzile au avut un impact redus asupra veniturilor sau pretului actiunilor Google.

Puteti accesa si creare  site de prezentare sau realizarea magazin online.

In 2017, Google a fost obligat sa faca modificari in modul in care prezinta rezultatele Google Shopping, pentru a oferi „tratament egal” CSE-urilor europene din SERP. In consecinta, Google Shopping a fost obligat sa concureze pentru plasarea in anunturi cu afisare de produse cu CSE, fara sloturi dedicate pentru compania in sine. Au existat si alti termeni si cerinte in acord.

Remediul pentru Google Shopping „nu functioneaza”. Cu toate acestea, comisarul european pentru concurenta, Margrethe Vestager, a declarat recent, dupa o prima evaluare pozitiva, ca remediul nu functioneaza si nu aduce trafic semnificativ la CSE. O parte din motivul inversarii ei este in curs, plangerile vocale din partea CSE cu privire la modul in care afacerile lor nu beneficiaza de schimbarile de remediere pe care le-a facut Google si cum sunt efectiv transformate in „agentii” pentru comerciantii lor, cu o presiune crescanda asupra marjelor.

Reuters a raportat ca 41 de CSE din 21 de tari europene s-au plans in mod oficial comisarului CE pentru concurenta, Margrethe Vestager ca Google incalca termenii acordului antitrust anterior si ca acesta ar trebui tratat acum ca un „caz de nerespectare” cu sanctiuni suplimentare.

Google a raspuns totusi ca, de fapt, conduce mai mult trafic catre comerciantii care sunt deserviti de CSE, ceea ce ar putea sa sugereze ca vor deveni agentii pentru comerciantii lor.

Istoricul reclamatiilor legate de date. Google s-a confruntat in trecut cu CE in ceea ce priveste pastrarea datelor, in special, dar si despre marimea colectarii si utilizarii datelor sale in cadrul produselor. Concurentii Google (de exemplu, Oracle) s-au plans, de asemenea, ca Google are capacitatea de a capta si combina date din multe dintre proprietatile sale pentru o viziune mai holistica a consumatorilor si comportamentul lor – oferind un avantaj competitiv potential neloial.

Una dintre consecintele potentiale neintentionate ale GDPR a fost ca Google si Facebook sunt avantajate, in timp ce intreprinderile mai mici sunt dezavantajate. Aceasta ar parea cel putin o parte a motivatiei din spatele investigarii CE a practicilor de colectare a datelor.

Nu exista nicio modalitate de a sti acum cum vor fi prezentate investigatiile CE ale practicilor de colectare a datelor Google si Facebook. Un scenariu ar fi modificari sau modificari minore, altul implica amenzi suplimentare si modificari importante la colectarea, pastrarea datelor si utilizarea acestora.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *