Promovare case din lemn – Ai un site si faci case? Vezi aici cum il optimizezi!

promovare-case-din-lemn
by

Astazi incepem o campanie de constientizare a problemelor pe care firmele ce detin site-uri le au atunci cand doresc sa-si promoveze produsele sau serviciile. Aceasta analiza va parcurge, din punct de vedere SEO (Search Engine Optization), domenii diverse identificate  ca avand probleme de indexare si trafic.

Prin urmare, sa spunem ca avem un site ce isi propune sa vanda case din lemn. Vom trata problema din doua puncte de vedere:

  1. site-uri care sunt inca la nivel de concept;
  2. site-uri deja construite dar care nu au beneficiat de o arhitectura SEO de la inceput;
promovare-case-din-lemn

Cum construiesti un site pentru case din lemn - De la concept

Cea mai mare greseala pe care o fac cei ce isi doresc sa angajeze o firma pentru a construi un site pentru afacerea lor este sa apeleze la cineva care realizeaza site-uri dar nu optimizate SEO.

Astfel, vor incepe constructia site-ului fara a turna fundatia, la fel ca la orice casa. Fundatia oricarui site inseamna cercetarea cuvintelor cheie care se refera la domeniul vizat si realizarea structurii site-ului in functie de aceasta.

Imaginati-va ca aveti o taraba foarte frumoasa si plina de bunataturi la preturi foarte bune dar nu vine nimeni pentru ca piata este goala.

Majoritatea clientilor sunt foarte incantati de cum arata site-ul dar curand isi dau seama ca nu este decat o carte de vizita pe care o arata la intalniri, eficienta fiind zero cu privire la atragerea de noi clienti.

promovare-case-din-lemn

Ce cuvinte folosim cand vorbim despre case din lemn

In vorbirea curenta folosim anumite cuvinte atunci cand dorim sa ne facem intelesi asupra lucrurilor pe care dorim sa le exprimam. La fel facem si pe internet, atunci cand cautam ceva, tastam acele cuvinte cheie pentru a primi rezultate din partea motorului de cautare Google.

Prin urmare, daca tastam “case din lemn” pe Google o sa ne apara rezultatele pe care motorul de cautare le considera cele mai relevante pentru cautarea noastra. Acestea ar fi acum:

promovare-case-din-lemn

Trebuie sa ne imaginam totul ca o arhiva gigantica de cuvinte cheie, iar in momentul in care cineva scrie un cuvant, se returneaza rezultatele cu site-urile cele mai bine optimizate pentru acel cuvant cheie.

Daca nu optimizezi pagina pentru acel cuvant cheie rezultatele Google nu iti vor afisa niciodata pagina in rezultatele superioare. Poate va intrebati ce este de facut pentru a-i depasi pe cei de pe prima pozitie sau prima pagina.

Sunt foarte multe de facut, de exemplu toate cele 4 prime rezultate nu au completat corect si indeajuns spatiul rezervat meta-descrierii, aceasta este meta-descrierea principala sau titlul SEO:

promovare-case-din-lemn

Iar aceasta este meta-descrierea secundara ce poate fi completata sau lasata pentru a fi preluata automat de Google din textul paginii.

promovare-case-din-lemn

Deoarece meta-descrierea nu a fost completata corect, anuntul nu se va afisa pentru interogarea “case din lemn la cheie” spre exemplu in cazul primelor clasate din cautarea “case din lemn”.  Acum apar cu totul alte domenii  pentru cuvantul “case din lemn la cheie” dupa cum observam in imaginea de mai jos:

promovare-case-din-lemn

Daca meta-descrierea ar fi fost completata cu termenii cei mai importanti pentru cautare cum ar fi “cheie”, “pret” sau “ieftine”, atunci anuntul ar fi avut mari sanse sa se afiseze si pentru interogari ce contin aceste cuvinte. Un anunt mai apropiat de cerintele unei bune optimizari ar fi fost “Case din lemn la cheie ieftine – Consultati ce pret au”.

Este foarte important sa gasesti cuvintele cheie potrivite care sa vizeze exact profilul articolului sau paginii web pe care vrei sa o indexezi si sa o optimizezi SEO. Sunt foarte multe criterii de care trebuie sa tii cont inainte se a te hotara ce fel de cuvinte sa folosesti.

Cum gasim cuvintele cheie potrivite pentru a promova un site de case din lemn

Un site ce doreste o promovare corecta a caselor de lemn trebuie sa sa respecte reguluile minime de indexare si optimizare. Incepeti prin a gasi instrumentele necesare cautarii cuvintelor cheie. Sunt foarte multe instrumente pe internet prin care puteti gasi cuvintele potrivite domeniului dumneavoastra.

Daca nu aveti resurse financiare sa platiti pentru un instrument specializat cum ar fi Ahrefs sau Majestic puteti apela la instrumente gratuite sau cu costuri foarte mici.

promovare-case-din-lemn
promovare-case-din-lemn

Un instrument gratuit pe care il puteti folosi este Google Adwords, nu trebuie decat sa va faceti un cont si puteti cauta cuvinte cheie. Chiar daca veti gasi cuvintele cheie, nu o sa puteti vedea exact si ce cautari are fiecarui cuvant. De ceva timp Google a inceput sa conditioneze aceasta facilitatea de investirea unei sume de bani pentru a va promova site-ul prin anunturi platite.

Puteti introduce o suma foarte mica, de exemplu 40 de lei si sa setati o licitare cu un cost foarte redus, astfel cu aceasta suma va veti putea folosi de toate functiile Adwords.

promovare-case-din-lemn

In functie de aceste cuvinte cheie trebuie creata arhitectura site-ului, trebuie hotarat cate pagini se fac, cu atentie pentru a nu se canibaliza cuvintele cheie (adica nu trebuie ca mai multe articole sa fie indexate cu aceleasi cuvinte) si pentru a se viza exact nisa pe care o explorati.

Organizarea unui site este foarte importanta pentru motorul de cautare si pentru crawler (instrumentul Google de verificare a calitatii site-ului). Daca pentru un site de prezentare organizarea este mai usoara, pentru un magazin online este o adevarata arta pentru a face un model care sa faciliteze indexarea dar si sa usureze experienta utilizatorului.

Cum optimizezi un site de case din lemn deja realizat?

Daca nu ai avut inspiratia sa realizezi un site optimizat si cu o structura de indexare foarte precisa, atunci va trebui sa o faci acum. Nu o sa fie foarte usor pentru ca URL-urile paginilor au fost deja indexate cu anumite cuvinte cheie si va fi nevoie sa se reia indexarea de la zero prin schimbarea url-urilor, a continutului paginilor, a meta-descrierilor sau a structurii interne de link-uri.

Asa cum am aratat si mai sus, trebuie efectuate o serie de cercetari si realizata o structura de pagini indexate si optimizare care sa propulseze site-ul in paginile superioare ale Google.

Pentru a fi sigur de succes si pentru a intelege cum functioneaza algoritmii Google ne poti contacta la 0771.292.633 sau office@outcave.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *